Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-20, 17:00   #13
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Blir så irritert!!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er klart at når man har spist feil i mange år, kanskje hele livet, så må det en omfattende omprogrammering av både hjerne og kropp til for å skape en ny hverdag. Kroppen vil alltid protestere på endringer, både vektmessig og kostmessig og vil prøve å gjenopprette den tidligere "normaltilstanden". Så derfor er det viktig som du sier å ta kontrollen, justere og hente seg inn underveis. Etter noen år vil jeg tro at disse prosessene roer seg, og kroppen innfinner seg med en ny normal.

Helt klart og kanskje spesielt for tankeprosessene mine, for jeg er tidligere styrkeløfter og jeg har tidligere i livet og i en lang periode inntatt store mengder med mat for å bygge muskler og nå skulle gå fra å tilstrebe å øke i vekt/musklemasse, til det helt motsatte. Nå har nok den muskelmassen jeg fortsatt har hjulpet meg endel da jeg drev og gikk ned i vekt i 2016 og 2017, for muskler forbrenner jo mye energi, selv om jeg har blitt ufør og ikke lenger kan være aktiv. Jeg brukte ca 1,5 år på vektnedgangen men da sto jeg i mange måneder helt stille vektmessig selv om jeg var i ketose og ikke sprakk, inntil jeg etterhvert skjønte at å fortsette med Skaldeman filosofi ikke lenger var nyttig, da begynte jeg å kontollere mengden kcal i tillegg til å kun innta proteiner og fett og da skal jeg si det løsnet for meg.

Nå er det kun de gangene jeg har hatt latt det skli ut og spist junk og dermed måttet korrigere meg ned igjen jeg kjenner på sult, men da kjenner jeg det også. Men jeg foretrekker å ta korrigeringen ned igjen kjapt og gæli, slik at jeg raskt kommer tilbake dit jeg skal være. Så etter koronautskeielser i mai/juni nå, så tok jeg meg sammen i juli og gikk ned de 5 kiloene jeg trengte i løpet av 16 dager. Rask tortur for å kunne gå inn i normaltilværelsen igjen.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.

Sist redigert av Sofagubben : 04-08-20 kl 17:10.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat