Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 11:10   #5
bettyblue
Nytt Medlem
 
bettyblue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6
bettyblue er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning ETTER p-ring/p-pille?

Hei Rebbi

Jeg har samme opplevelse, og sliter med å gå ned igjen (til sånn jeg var før jeg slutta med p pille). Jeg har tidligere sluttet på p pille midlertidig (før lavkarbo), og har også da gått opp.

Jeg mistenker at det har med at de nye pillene ofte har vanndrivende effekt, og kanskje noe effekt på appetitt. Jeg tror jeg har større søtsug nå, og mer vann i kroppen.

Jeg slutta på p pille i september i fjor og gikk fra ca 58 til 60.5. Jeg var nede i 56 som er min trivselsvekt på lavkarbo. Nå er det vanskelig å komme under 60. Selv om jeg spiser omtrent det samme (har matdagbok fra to år tilbake).

Har begynt på vitex (fra solary) nå, for å se om det "balanserer horomonene". Dette må kjøpes fra Danmark. Jeg har prøvd å drikke oolong formosa te (som skal være litt vanndrivende) siden mars. Men det har ikke hatt noen varig effekt.

Jeg har også denne merkelige oppblåste følelsen som jeg aldri hadde før jeg sluttet på pilla (etter 10 år med ppille).

Det står mye om dette fenomenet (opp i vekt etter spilleslutt) på engelske forum hvis du søker på nett. Tror dette gjelder p-piller som er relativt nye. Jeg hr gått på yasmin, microgynon og cerazette.

bettyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat