Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 22:55   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Magnesium/kalium og hodepine/migrene

denne hører kanskje hjemme på kosttilskudd delen, men jeg poster den her siden den på en måte handler om fysisk helse, for meg.

jeg har i ett års tid slitt med ymse symptomer, noe jeg har skrevet om her tidligere, men for og komme med et kort sammendrag:

masse hodepine/migrene
muskelsvakhet
lysskyhet
lydskyhet
dårlig søvn
tretthet

startet på ketolyse 16 januar i år.

ja.. trettheten blir LITT bedre på ketolyse, men hodepinen og migrenen eskalerte enormt. Jeg tok en pause i forbindelse med en konfirmasjon, og har nå startet opp igjen. med dette begynte jeg også og ta mye mye mer magnesium, og også kalium. Og denne gangen var det såvidt jeg fikk noe hodepine i overgangen til ketose, mot 3 dagers heavy migrene sist. Og, det rare er.. at når jeg begynte og spise vanlig igjen så ble hodepinen bedre (det var vel egentlig da jeg begynte og pøse på med magnesium og kalium) og nå frem til idag, har jeg såvidt hatt hodepine eller migrene.

Idag har jeg tatt 5 stykker av magnesium, og vel 3 eller 4 med kalium. er dette for mye? jeg er overlykkelig over at hodepinen har minket nå altså.. endelig kunne jeg begynne og trene igjen uten og bekymre meg! er bare livredd for at det skal komme tilbake!

krysser alt jeg har for dette her og håper jeg kan ta så mange, hvem vet.. kanskje jeg hadde enorm mangel..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat