Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-08, 21:42   #4
Corporem
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 49
Innlegg: 9
Corporem er på en erverdig vei

Sv: Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang

Vekta er det ingenting galt med -- den har jeg kontrollert flere ganger. Og jeg gikk opp omtrent det jeg hadde mistet /etter/ ketoseperioden, på et par dager. Du kan mene det ikke er mulig, men faktum er at jeg veide om lag 5kg mer to dager etter snickers-spisingen enn jeg gjorde dagen før.

Antagelsen om 10kg den første uka er bare en antakelse, men den er basert på at jeg ble merkbart mye tynnere veldig fort -- jeg gikk inn /flere/ hakk på beltet den første uka enn jeg gjorde i løpet av resten av kuren, og så mye tynnere ut veldig fort. Noe av dette var sikkert vann, men faktum er at jeg ikke la på meg noe som helst når jeg kom ut av ketosen.

Formmessig var jeg i god form etter om lang 1 1/2 uke i ketose -- mye bedre enn på årevis før. Nå, derimot, føler jeg meg akkurat likedan som jeg gjorde før jeg starta på kuren.

Det du sier om sjokktilstand er vel på sett og vis det samme som jeg sier. Kroppen min merker at fettet er på vei bort, og stopper fettforbrenningen. Isåfall vil jo alltid kroppen min komme i sjokk når fett forsvinner, så da sitter jeg vel igjen med å slå meg til ro med å være feit, eller fortsette å framkalle sjokk.

Men er det noen som har en forklaring på hvordan jeg fortsatt kan være i live, om denne retorikken om at kroppen /må/ brenne ketoner for å klare seg uten karbohydrat har noe hold i det hele tatt? Jeg tar inn langt mindre kalorier nå enn før denne siste ketosen, så hvor kommer energien fra om jeg ikke blir lettere?

Corporem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat