Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 18:04   #5
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Planlegging av pauser fra Atkins?

Dietta: høy karbo er vel ganske ikke den beste beskrivelsen, men i alle fall ikke lav karbo. Da hadde dagen bestått f.eks. av salte pannekaker til frokost, pizza til middag med en pils, taco med lomper til kvelds og kanskje litt chips og 50gr sjokolade, f.eks en liten snickers elns. Er ikke snakk om å å sitte der med en skje i sukkerkrukka.

Har lest litt på den lavkarbo melet til Møllerens og hvis jeg husker riktig så var det ikke særlig mer lavkarbo enn grovt mel. Skal ta og sette meg ned og regne ut sånn ca hvor mange karbohydrater det blir i løpet av den dagen.

Jeg skal nok klare å slutte, for meg er ikke lav karbo et problem, jeg liker grønnsaker og kjøtt og jeg har spist lite poteter og ris siden sommeren 2011. Så hvis det blir noe ala når jeg starta med atkins så skal det nok gå helt fint.

Hmm lavkarbo utskeilelse er en veldig god ide, er bare noen ting som ikke kan lages lavkarbo versjon, det er derfor jeg lagde denne tråden.


Nerthus: Planen min er å kutte ut poteter og ris helt, og innføre brødvarer til jeg holder en stabil vekt. Melet ville vært i form av pizza, taco lomper, grillmel o.l. ikke smørbrød.

Blir ikke noe pes, gi meg informasjon rett fra levra, bedre med riktig informasjon som jeg ikke liker enn falske sannheter.

Øke med karbo i løpet av dagen har jeg egentlig ikke behov for, men jeg skal sjekke lavkarbo pizza. Selv om på bilder så ser dem rett og slett skumle ut.

Jeg har egentlig vært overvektig hele livet, selv om jeg har holdt på med idrett hele barndommen. Grunnen til at jeg bytter kostholdet er rett og slett fordi jeg er lei av å være rund.

Takk for tipset, skal se etter flere oppskrifter med egg, spiste her om dagen et par djevel egg med litt skinke i blandingen, er så utrolig greit at slik mat er bra mat. Hybel kamerater rister på hodet når de ser all den gode maten og at jeg går ned i vekt.


Noen side spørsmål som jeg har søkt men ikke funnet svaret på, hvorfor er ost begrenset til 100g? De aller fleste oster jeg har funnet har 0-0,5g KH / 100g, må vel være ok å spise opp til 250g noen ganger selv om det blir 1-2g KH som egentlig er reservert til grønnsaker?

Og noen som har tips til en chips erstatning? Fleskesvor smaker ikke noe særlig godt etter min mening.


Men dere begge to fokuserer på at det blir vanskelig å fortsette med Atkins etter en slik pause, jeg er ganske sikker på at det ikke blir et problem for meg (med tanke på hvordan starten av Atkins var for meg, ingen hodepine eller tretthetsproblemer).

Har noen av dere eller noen andre tatt en slik pause og registrert hvor skadelig det var for vektnedgangen i etter tid?

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat