Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-10, 22:27   #83
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Av og til passer det ikke for meg å spise "normal" mat etter trening. Jeg tar da litt proteiner i form av myseprotein rett etter trening. Dette skal visstnok gi litt insulin, nok til å få gunstig effekt. Dette gjør jeg gjerne etter både styrke og kondisjonstrening. Jeg mener selv å ha god effekt av dette. I hvert fall da jeg var høykarber. Nå, på lchf, kan det være at det er mer unødvendig? Ikke sikker, men noen mener det. I tillegg har jeg brukt noen halve poser med måltidserstattere rett etter trening. Dvs 20g protein og 10g karbo, samt litt fett.

Noen studier viser jo at det er gunstig å ta proteiner rett etter trening, sammenlignet med å ta bare karbohydrater. Noe som også gjaldt utholdenhetstrening. Mens muligen er en godt balansert blanding inkl fett før trening viktig, og proteiner samt karber i kombinasjon etter trening. Andre sier, som sagt, dette er uansett helt unødvendig når man kjører lchf eller lignende. Mens andre igjen sier at karber er ok, så lenge man timer det. Ikke noen helt klare svar å få her heller altså. Og svarene jeg finner avhenger av hvilken ytelse aktiviteten skal ha/ har hatt, og hva som er målet med treningen; om det er høy ytelse eller å brenne vekk fett.

Dette var jo et skikkelig uklart innlegg Men kanskje det representerer noe av "uenighetene" innen feltet...? En ting som uansett er ganske klart er ordtaket shit in - shit out

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat