Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-06, 18:03   #5
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Genial tråd! Nå har jeg jo allerede lest det meste før, siden jeg har abonnert på Mat & Helse siden starten.

Jeg lager ofte smoothies til både meg selv og jentungen, og jeg pleier å fryse ned rester i ispinneformer, treåringen elsker det. Kjempesunn is!!
Jeg bruker en halv banan i da, men siden jeg følger "Bedre uten brød"-filosofien er det helt greit! En halv banan er ca. 10-11 gram netto karbohydrater.
Ellers har jeg rå mandler i, og selvsagt et par-tre hele egg. Aldri frukt (med mindre det bare er til vesla, da varierer jeg litt) men 100-150 gram bær (fortrinnsvis blåbær) og et lite beger yoghurt naturell. Nydelig og veldig mettende.

Kjempebra Iset, det er ikke store forskjellen på OE og Lutz vet du...

En ting... hvor er fettet i smoothiene dine da? Og banan kan du spise litt av både på OE og Lutz, men det må da gå inn i dagsrasjonen av karboinntak da... men det tror jeg npk du har full kontroll på, for å si det sånn...


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat