Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-09, 04:34   #20
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg mener definitivt glutenmel - ikke glutenfritt mel! Mest protein! Glutenfritt mel har fjernet proteinet i melet, (fordi det er det enkelte folk reagerer på) - og det har med seg alle karbohydratene. De mangler det som får det til å henge sammen - de lange proteintrådene - og derfor jobber mange uten-gluten-greier med f eks Fiber Husk. Men vi skal unngå stivelsen i korn/mel - så vi gjør det f eks sånn som jeg har jobbet det ut.

Bakemiks - ok, det kan antakelig og sikkert være bra i mange sammenhenger. Jeg prøver å finne ut om jeg kan bruke det til noe (hater proeingreien - smaker py) Men - sorry, Torkil - jeg prøver å lage noe UTEN noen slags miks elller sånt. Særlig unntatt er det som har noe med soyaprotein å gjøre. Det knaser - og det skal det søren meg ikke!

Jobber, jobber. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat