Tråd: Creme fraiche
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 08:17   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche

Er i grunn liten forskjell på cf og setterømme. Jeg synes i alle fall de smaker likt, men cf tåler varmebehandling litt bedre, vet at den ikke så lett skiller seg.
Men det er mye du kan bruke cf i! Det er flere brødoppskrifter her hvor man bruker en boks cf, finnes også vaffeloppskrifter hvor dette er en ingrediens, om du spiser denslags. Ellers synes jeg selv det er top notch med en kjøttgryte med masse hakka tomater, hvitløk og chili å tilsette en god klatt cf/rømme.
Om du går på forumforsida og søker på creme fraiche, så kommer det sikkert opp en masse treff, og en del av dem fra oppskriftsforumet .

Jeg for min del kunne spist hele boksen med skje . Men jeg tåler det ikke så godt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat