Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-13, 22:01   #31
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Formel for proteininntak?

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Ser at det ikke har vært noen aktivitet på denne tråden på kjempelenge, men siden den er klistret, stiller spm likevel jeg da.

Jeg er FEIT. Altså: min fettfrie masse er MYE mindre enn min totale masse. Men jeg har jo overhodet ikke peiling på hvor stor fettfri masse jeg har. Og bare så det er sagt: Det skal mye til før jeg våger meg inn på noe treningsstudio for å gå på sånn der fancy vekt som måler alt fra metabolsk alder til lengden på tåneglene! Er det noen måte jeg kan regne ut proteininntak på uten å måtte gå spissrotgang inn til nevnte fancy vekt?!?

Hvorfor gjøre ting så avansert?

Beregn ca 1,5gr pr kg kroppsvekt. Men du sier du er veldig "feit", så da funker kanskje ikke akkurat det. Men ta da sånn ca utgangspunkt i hva en som med normal bmi på din høyde vil veie og bruk den vekten.

Da tenker jeg du er 80% innenfor og vil ikke feile veldig mye. De som skal bygge mye masse bruker vel ligge på kanskje rundt 2 gram pr kg kroppsvekt. men så har vel ikke disse spess mye fett på kroppen heller.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brukt mye tid på avanserte formler for hvilken aktivitet du bedriver. 90% av oss gidder ikke følge det i veldig lang tid uansett.

Ta ca 1,5gr pr kg "normal kroppsvekt" for en som deg i type slankere utgave og prøv deg frem. Husk at under et hvert lag med fett så finnes det en flott fitnesskropp :-)

og som jeg sier, jeg er ikke feit jeg er bare full av lagret energi som snart eksploderer ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat