Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-08, 08:57   #23
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når jeg var forespeilet diabetes og hadde insulinresistens, når jeg ble kvitt migrenen min, alle allergier, søvnproblemer, mageproblemer og ujevnt humør, så kunne jeg nesten ha levd resten av livet som overvektig så lenge jeg ellers hadde det så bra. Jeg blir veldig sjelden frista til å skeie ut, fordi jeg smertelig kjenner konsekvensen

Jeg teller ikke karber lenger, men tipper jeg i gjennomsnitt ligger på 50, men også opp mot hundre. Jeg spiser dog kun langsomme karbohydrater og forholder meg også til GI og GB. Jeg spiser i prinsippet vanlig Lindbergkost, men uten frukt, kornprodukter noe som helst søtning og ingen meieriprodukter utenom smør.
Men ketogent kosthold funket dødsbra for meg i først omgang. Jeg tror man kan finne nøkkelen flere ganger, man er i stadig endring.

jøss kan si at det er helt utrolig, og ingen tvil om at hvis jeg hadde hatt så drastiske forandringer i velvære og helse hadde det ikke vært tvil for meg heller om å fortsette resten av livet.
Jeg personlig merker ikke store forandringer utenom vekta. men skal stå på og håper de kommer. det eneste jeg kan si jeg merkbart har følt forskjell er ledd og rygg smerter som nesten er borte og ikke bortimot så mye kramper som jeg pleide å ha...

klarer du å få en variert kost da, jeg mener for meg med liten tid og etter å ha stått med mat hele dagen på jobb, så har jeg ikke mye ide om hva jeg vil spise og bare tar det jeg pleier, det er der jeg får inspirasjon fra dere her på lavkarbo.
ingen søtning i det heletatt, savner du ikke det engang. kunne ikke levd uten cola zeroen min!!!

når det kommer tuil fett intak fikk jeg beskjed av legen at jeg må spise fett av den sunne typen, raps og oliven olje og avocado, men skulle bare ha moderate mengder av mettet fett fordi dette ville gjøre ytterlige fettforbrenning tregere...
jeg vet nesten ikke hva jeg skal følge lenger..hehe

deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat