Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-11, 18:39   #16
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise store mengder

Dersom du spiser mat med lavt karboinnhold, tror jeg ikke vekta vil gå opp Lotski - eller mer presist: når jeg overspiser f.eks. baconchips, går det ikke ut over vektnedgangen.. (det er altå ikke sikkert dette gjelder alt og alle )

Vi får håpe du finner ut hvorfor du overspiser, og at du som de andre over her, opplever at metthetsfølelsen er nok til å begrense overspising

Er enig i at overspising kun forklares psykisk, men jeg har lurt endel på hvorfor man kan kjenne behov for å overspise. Jeg overspiser hver fredag, men alle de andre dagene nyter jeg å være sulten (!!!) Har ennå ikke kommet fram til en plausibel forklring på fenomenet, men i "gamle dager" drakk jeg meg dritings hver fredag - det kan jeg ikke nå som jeg er alene med barn. Har seff. en god del ballast som godt kan forklare "fenomenet", men jobber alltid med meg selv/min psyke og fungerer ellers godt... kommer bare ikke til bunns i dette med spisinga. Har ikke blitt kvitt overspisinga med ketolyse heller, men gir ikke opp

Herremin - nå har jeg delt mer om meg selv med dere, enn jeg noen gang har sagt til andre. Fint forum det her!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat