Tråd: Hard mage
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-06, 11:02   #13
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Hard mage

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Når man er inne på "bieffekter" av ketose. Har noen opplevd å bli veeeeeldig sur i musklene av å være i ketose. Det føles som å ha melkesyre hele tiden. Jeg tror helst at det er tomme glykogenlager som gjør det og ikke den ketogene dietten i seg selv, for jeg kan også få det når jeg ikke er i ketose. Men når jeg begynte med ketogen diett ble det ekstremt ille. Til slutt ble jeg veldig slapp og jeg fikk problemer med å gå og unngikk å gå trapper og lå helst på sofaen. Jeg har nå spist karber og er bra igjen, men kroppen skal da ikke reagere slik på ketose. Noe er feil for jeg vet jo at er korrekt utført ketose ikke gjør slikt med kroppen.

Jeg trener nesten hver dag, men med svært variert intensitetsgrad. Jeg måtte kutte kraftig ned på treningen pga dette, og det er jo ikke meningen. Spiser mine kosttilskudd, også kalsium, kalium og magnesium som kan virke på syre-baseforholdet. Spiste også mye grønnsaker som salat, brokkoli, blomkål, grønn paprika, squash, agurk, asparges, litt løk og tomat (jeg spiste ofte to porsjoner med grønnsaker pr måltid, så mengden var ikke liten). Proteinkilder var egg, bacon (frokost), 100-150 gram kylling eller karbonadedeig, spekeskinke (50 gram + egg) eller laks til lunsj, middag og kveldsmat.

Har spurt leger om dette, men de vet ikke hva denne syren kommer av. Har noen av dere tips?

Dette er altså INGEN kritikk av ketogen diett da jeg har stor tro på konseptet, men dette er et generelt problem for meg som jeg vil lufte med dere.

Beklager, glemte fettet. Det er avokado, kaldpresset raps- og olivenolje og grønne oliven.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat