Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-14, 23:06   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farge ketostixen

Opprinnelig lagt inn av ScM, her.

Jeg har lurt på en ting, men er kanskje ikke nysgjerrig nok til å forske på det selv.
Altså, jeg har fått med meg at stix slår ut på alkohol og mye overskuddsfett. Men, vil stix bli negative eller slå ut på disse dersom man ikke er i ketose fra før?

Godt spørsmål! En kvalifisert gjetning er at ved overskuddsfett: nei, det tror jeg nok ikke, ettersom kroppen vil prioritere det som er lettest å brenne først, og det er i dette tilfellet karbohydrater før fett, ergo dannes ingen ketonlegemer før glykogenlagrene er tømt. Alkohol: tja. Ettersom kroppen som sagt prioriterer det som er lettest, vil den forbrenne alkoholen først. Om dette vil slå ut på måling, er jeg usikker på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat