Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 23:03   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Squashpai med kjøttdeig og fetasot

Oppskrift med bilder her


Jeg har lagd bunn av squash til denne paien, men du kan også lage den med vanlig paibunn.

4 porsjoner:

Ingredienser:
Bunn:
1-1 1/2 revet squash
2 egg
100-150 g revet ost

Fyll:
400 g kjøttdeig
1 hakket løk
3 fedd finhakket hvitløk
2 ts sambal olek
1 1/2 ts tørket mynte
1 ts salt
200 g fetaost i terninger
2 egg


Fremgangsmåte:
Smuldre kjøttdeigen og brun den sammen med løk og hvitløk. Rør inn sambal olek og krydre med mynte og salt. Stek over svak varme i ca 5 minutter og la deretter fyllet avkjøles litt.

Riv squashen og klem den deretter i hendene så du får ut mest mulig væske. Ha den i en bolle. Pisk to egg lett med en gaffel og ha det i bollen sammen med revet ost. Bland godt og trykk så blandingen ned i en paiform. Jeg lager min pai i microen med crispfunksjonen for å spare litt tid, og velger derfor den medfølgende crisp-panna.

Forstek bunnen enten 10 minutter i ovnen ved 200 grader eller 5-6 minutter i microen med crisp.

Bland inn halvparten av fetaosten i kjøttfyllet. Tilsett deretter to lett sammenpiskede egg og bland godt. Fordel fyllet over paibunnen og strø over resten av fetaosten.

Stek paien enten ca 30 minutter ved 200 grader i ovnen, eller 10-12 minutter i microen med crisp.

Server lunken med en salat ved siden av, gjerne tomatsalat.


Ca næringsinnhold pr porsjon:
Protein: 43 g - 29%
Karbohydrat: 4,5 g - 3%
Fett: 44 g - 68%
Kcal: 593

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat