Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-10, 17:20   #19
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Har hørt at det er greit med en sprekk i uka

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Selvfølgelig KAN du sprekke en gang i uka eller en gang i måneden uten at du kanskje går opp i vekt, men at kroppen har noe godt av det, det tror jeg ikke noe på.

Jeg hadde en "sprekk" for ca 3 uker siden, vi skulle på hytta, det var varmt, jeg kom rett fra jobb og var utslitt. Jeg bestemte meg for at jeg skulle ta meg en is. Så jeg spiste en is i bilen på vei oppover + ett eller annet som jeg ikke husker (et par sjokoladebiter??). I alle fall; på vei oppover fra bilen til hytta, som er en ganske bratt stigning, fikk jeg et gigantisk astma-anfall. Det er ÅR siden jeg fikk det, og jeg følte jeg skulle stryke med... Det tok lang tid før jeg kom meg, og hele helga følte jeg meg veldig slapp og medtatt. Tidligere har jeg bare fått astma-anfall pga. psykiske påkjenninger, aldri pga. fysiske, det er første gang. Jeg vet jo ikke, men det virker i alle fall som astmaen reagerer veldig på kosthold, positivt og negativt. Som nevnt i annen tråd har jeg jo ellers i det daglige halvert astmamedisinen min, kunne sikkert tatt enda mindre, men ser det an litt.

Så for min del tror jeg IKKE det er greit med en sprekk i uka.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat