Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 14:57   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Ostegratinert Pannebrød...(bilder)

Pannebrød er en helt genialt enkel måte å bake brød på! Første gangen jeg prøvde denne metoden ble jeg helt frelst

Jeg bruker en Høyang stekepanne i jern som det er mulig å skru av håndtaket på, men har du ikke det kan du like gjerne bruke en ildfast form.
Dette brødet blir saftig og godt, og passer kjempegodt til suppe og gryteretter, eller bare som det er med litt godt pålegg...


Oppskrift
190 g mandelmel eller finmalte mandler
45 g linfrømel eller finmalte linfrø
1 ts salt
2 ts bakepulver
1 ss fiberhusk (kan sløyfes)
3 egg
½ beger Cottage Cheese
ca 1 dl vann
Ost til gratinering


Start med å sette stekeovnen på 220 - 225 grader.
Ha en klatt smør i pannen og sett denne i ovnen, slik at smøret smelter. (Pass på at det ikke blir brent...)

Imens blander du sammen de tørre ingrediensene.
Kjør sammen egg og Cottage Cheese til en jevn masse med stavmikser eller i en hurtigmikser.
Bland eggeblandingen og det tørre godt sammen.
Tilsett vann til passe konsistens - røren skal være tykk og god.

Ta pannen ut av stekeovnen, og vend litt på den slik at kantene på formen blir godt smurt.
Ha røren over i formen, og ha på godt med ost.

Sett pannen inn i ovnen igjen i ca 16 minutter, til osten er gylden og fin.
La brødet få hvile på benken i ca 15 minutter etter at det er ferdig stekt.

Server...





Vedlagte bilder
Filtype: jpg pannebrod1.jpg (136,1 KB, 68 visninger)
Filtype: jpg pannebrod2.jpg (147,8 KB, 47 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat