Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-14, 18:03   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fettkilder - desperat!

Jeg har påvist allergi (ikke intoleranse) mot
nøtter
melkeprotein
torsk
gluten
eggehvite
soya
og får likevel i meg over 300 gram fett hver dag.

Jeg lager min egen ghee i stedet for å betale i dyre dommer for det. Jeg bruker "mel" fra Linwoods i "brødet mitt. Jeg spiser veldig variert og velger alltid de mest fettrike kjøttstykkene. Selv om jeg ikke kan spise torsk (eller skalldyr) så tåler jeg helt greit flyndre, sei, laks og ørret. Svinekjøtt er jeg forsiktig med siden det kan trigge betennelsereaksjoner i kroppen, men jeg bruker det også av og til.
Jeg bruker gode oljer både i matlaging, til steking og på salater. Bruker også olje i f.eks. smoothie.
De aller, aller fleste som reagerer på egg, reagerer på eggehviten, men siden det er i plommen næringen er, så blir det etterhvert en vane og klare seg uten hvitten.
Kyllingskinn er fettrikt og bruker du høne i stedet for kylling får du enda mer fett.
Jeg kjøper økologisk når jeg får tak i det, men siden det ikke alltid er mulig å finne, kjøper jeg også kjøtt som ikke er økologisk.
Til sauser og slikt bruker jeg egen hjemmekokt kraft som basis. Havrefløte er også noe jeg bruker en del av siden jeg ikke tåler noen meieriprodukter.
Om det er intoleranse du har, er det håp om at det vil rette seg om du holder deg helt vekke fra det du reagerer på i tre måneder, og så tester igjen.
Svært mange som ikke tåler nøtter kan likevel bruke mandler og peanøtter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat