Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-15, 09:32   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for kålrabistappe?

Godt jeg ikke skal feire jula med noen som lynsjer familiemedlemmer bare for å stille spørsmål.

Det er mange måter å lage kålrabistappe på. Jeg bruker ikke hvit saus metoden som beskrives her. Men jeg har alltid vært vant til at man koker kålrabi til den er mør (sammen med en gulrot eller to), siler av vann og moser. Deretter tilsettes smør og et par skjeer mel for konsistensens skyld og mosen spes med fløte til den er passe tykk. Litt kraft fra pinnekjøttet tilsettes også for at smaken skal bli helt perfekt. Smakes til med litt pepper og salt, så er den klar. Funker for meg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat