Tråd: Litt irritert
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 12:51   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Litt irritert

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg har forsåvidt også en leveregel om at man unngår settinger man ikke ønsker. Dvs, man unngår sosiale settinger hvor man overhodet ikke blir respektert og sett.
Jeg ville nok droppet dette selskapet om jeg var deg.

Kunne ikke vært mer enig! Det er faktisk mitt privilegium som et voksent menneske; at jeg selv bestemmer hva jeg skal gjøre!
Jeg skjønner at dette ikke alltid er så enkelt for de som har familie og barn, men det handler jo også litt om å beskytte seg selv og ivareta en viss integritet.
Jeg hadde en tante som alltid hersa med meg, både på hvordan jeg oppførte meg, kledde meg, og den gang jeg var vegetarianer, likevel var det SÅ viktig at jeg møtte opp på middager og andre familietilstelninger i hennes regi, og hun overhørte fullstendig mine ytringer om å respektere mine valg, og hvem jeg var. Så jeg kunne ikke annet enn å kjøre silent treatment. Rett og slett slutte å respondere på invitasjoner, ta telefonen når hun ringte etc. Mulig dette høres litt kaldt ut, men jeg kan ikke skjønne at verken hun eller jeg skulle ha noen glede i et samvær som er mer maktkamp enn kos. Hun har blandet seg inn i livet mitt siden jeg var liten, og jeg føler meg ganske frigjort i det fraværet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat