Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-20, 09:44   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Blir så irritert!!

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Jeg tror vi alle har vært der mange ganger; vekta går feil vei og vi har ingen aning om hvorfor. Innimellom må jeg minne meg selv på at kroppen ikke er en maskin, og at hvor mye jeg drikker, hvor salt mat jeg spiser, hvor godt jeg sover, og hvor aktiv arbeidsdagen har vært spiller inn på vekta.
For eksempel opplever jeg at dersom jeg har en veldig aktiv dag på jobben, og jeg forventer at jeg skal se det på vekta om det er to-tre dager på rad; så hender det at jeg går opp i vekt fordi jeg har drukket mye og spist bacon og denslags. Men det går over etterhvert, vannet skal ut igjen og saltbalansen normaliseres. Det er skikkelig irriterende, og ofte er det lettere å forstå hvorfor man går ned enn hvorfor man plutselig går opp. Uansett, jeg forstår deg godt, inkludert trangen til å gi f... og gå høykarbo når det går feil vei "uansett". Og som deg er jeg litt utålmodig, jeg har liksom ikke tid til at det skal gå dager/uker for at jeg virkelig skal se trenden. Men om du har gått ned 1 kg i uken over lengre tid har du jo supre resultater; dette går veien. Men irriterende er det!

Ja det er irriterende. Men du har rett...jeg er veldig utålmodig og alt spiller inn på vekta. Mitt største problem er vel at jeg tror det har gått uker men egentlig for eks bare fire dager siden sist jeg sjekket vekta. Ja tro det eller ei men det er sant. Derfor skriver jeg ned slik at jeg ikke blir forblindet av meg selv om jeg kan si det slik

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat