Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-16, 06:31   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo for både det mentale og fysiske

Hei Frida. For 30 år siden hadde nok jeg et like komplisert forhold til mat som deg, og når kaloriene først har satt seg i hjernen er det ikke lett å kvitte seg med de, selv ikke etter 10 år med lavkarbo. Og i stedet for kaloriangst blir det nå litt karbohydratangst, men også det har gitt seg med tiden. Fettskremt er jeg ikke, og det skal man jo heller ikke være på lavkarbo, men også her kan det bli for mye. Likevel er det stor forskjell på for mye kalorier i form av fett på lavkarbo og for mye kalorier i form av karbohydrater på høykarbodiett. Sistnevnte legger du på deg av, førstnevnte legger du ikke på deg av, men det er ikke sikkert du tar av noe heller. Her kan det som HP sier være nyttig å føre en journal der du skriver ned hva du spiser og hvordan det går og om vekta går opp, står stille eller går ned, alt etter hva du spiser og ellers gjør. Vi er alle forskjellige og lavkarbo funker ikke likt for alle. Noen ser raske resultater, noen trenger mer tid. Å lage en journal kan hjelpe deg å fortelle deg hva som er best for deg.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat