Tråd: Flax Bread
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-08, 11:30   #2
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Flax Bread

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

Denne oppskriften har jeg funnet på et amerikansk nettsted og modifisert litt. Det er viktig at du bruker knust linfrø for å få den rette konsistens. Dette får du kjøpt i helsekostbutikken.

200 gr. knust linfrø
2 tsk bakepulver (jeg brukte 1 tsk bakepulver og 1 tsk natron)
1 tsk salt
1 tsk kanel
1 tsk kardemome
1 tsk nellike
1 tsk ingefær
1-2 spiseskjeer sukkererstatning (mengden vil avhenge av hva du bruker. Sukring søter ikke så mye så der brukte jeg faktisk 3 spsk.)
5 egg
ca. 50 gr. olje (jeg brukte olivenolje)
1 dl vann

Mix det tørre sammen - pisk egg, olje og vann sammen og pisk deretter væsken inn i det tørre.
Lad det stå og trekke litt slik at konsistensen blir litt tykk.
Kan bakes i muffinsforme eller liten bradepanne ca. 25 x 38 cm.
Bakes ved 175 grader i ca. 20 min. (tiden avhenger av din ovn)

Hvis du regner med 12 stk. i denne porsjon er innholdet i hver stk.
Kcal: 142,8
Fett: 11,6
Karbo: 0,2
Protein: 6,7

Men blir det ikke flere karber da da? Slik jeg har forstått det på andre her går linfrø rett igjennom kroppen når de spises hele. Når de knuses tar kroppen opp karbohydratene i linfrøene.... Da blir jo karbeinnholdet MYE høyere?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat