Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 15:10   #465
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Har gått 2 1/2 mnd på denne dietten, og har gått ned 11 kg. Jeg er ikke matlei, og trives veldig godt med kosten, unntatt når jeg akkurat har laget ferskbrød til samboeren og ungene. Da kjenner jeg at jeg hungrer etter ferskbrød med brunost og kakao. Bortsett fra det går det helt fint, og det er en stor fordel at jeg elsker egg og alt man kan lage av det.

Jeg har derimot en svakhet, og det er at jeg er veldig glad i å kose meg med et glass rødvin eller ei pils. Jeg har klart å begrense meg til helgene, og holder meg til et glass. Jeg merker at nedgangen har stoppet litt opp den siste måneden, men det vil den nok gjøre da det blir mindre og mindre fett å forbrenne. Den første mnd gikk jeg ned 1,5 - 2 kg i uka, mens de siste 5 ukene har jeg gått ned alt fra 0,3 til 1,0 kg. Jeg nærmer meg uansett målvekta, så her er det bare å være tålmodig. Jeg prøver også å trene litt, så da bygger man jo litt muskler også, som da veier en del.

I går koste vi oss med taco, og til de som ikke har fått med seg det tipset: Kavli skivet ost med jalapeno er helt vidunderlig til taco. Legg på matpapir og kjør 3 min på full fres i mikro. Da blir det som kjeks. Smør på rømme og bland alt det andre sammen til en "salat". NYT!

I dag blir det kyllingwok. Oppskriften legger jeg ut på bloggen min.

Stå på videre alle sammen!

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat