Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 10:47   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Endelig en god faglig debatt?

MNen Kula, nå var det jo nettopp lavkarbo denne legen snakket om? Er det da meningsløst å si at om man overdriver så kan det være farlig?
Det er uansett mye bedre enn om legen sier at lavkarbo er farlig. Punktum. Det er jo et mye bedre utgangspunkt å ha en lege som faktisk forstår hva lavkarbo er og gevinstene av et slikt kosthold.

Min lavkarbolege, Trude Hetland på Fedon Lindbergsklinikk her i Bergen, er skeptisk til for mye animalsk fett på lavkarbo. Hun mener å kunne se det på blodprøver. Kanskje legen til Stella27 skulle ha nyansert sin uttalelse litt mere slik som Hetland gjør det? Lavkarbo er bra, men jeg ser at om man overdriver med animalsk fett, fløte, rømme, smør og bacon, så viser blodprøvene at dette er uheldig.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat