Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-17, 01:47   #21
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva tenker du om rødt kjøtt?

Rødt kjøtt er min favoritt på smak så jeg kommer aldri til å kutte det ut, MEN jeg lager faktisk mat med både fisk, hvitt kjøtt og vegetar med Oumph for å teste ut det å redusere noe på klimautslippet. Jeg pleier å lage mat ganske så teknisk slik at jeg får ca 35g protein per måltid. Før jeg gikk på diett så spiste jeg generelt mye mer mat slik at jeg ofte fikk i meg mer proteiner enn jeg spiser per dag idag så jeg kan ikke si at lavkarbo får en til å spise mer rødt kjøtt.

En litt morsom sak er jo at moren min ikke regner kjøttdeig som rødt kjøtt siden det ikke var blodig lengre :-) Rødt kjøtt er jo alt av storfe- og småfekjøtt + svin, som muligens er mest klimavennlig av de.
Hun har sikkert et poeng når det kommer til helse. Slik jeg liker biffen er den nesten sprellenes når den er på tallerken ;-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 22-01-17 kl 01:55.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat