Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-07, 00:24   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Måle karbohydratinnhold

Opprinnelig lagt inn av Atalanta, her.

Når man teller karbohydrater, teller man da nettoKH (tot. KH minus kostfiber) eller er det total KH som teller?

Altså, når det her i Den store matvaretabellen står:
Tomat... KH (-kostfiber)=2,5 Kostfiber... Kostfiber 1,5
så skal jeg bare legge legge vekt på KH-kostfiber når jeg setter sammen et kosthold med under 15g KH tilpasset Ketolysekuren??

Og i såfall får jeg jo en god del grønsaker inn på 15g KH


I matvaretabellen er fiber allerede trukket fra karbohydrattallet (det er derfor det står (- kostfiber) bak. ) Dvs. du skal ikke trekke kostfiber i fra da det allerede er gjort.

Det samme gjelder næringsinnholds/innholdsfortegnelser på matvarer. I følge EU-standard er fiber allerede fratrukket på disse også.

Selv om du ikke trekker fra fiber 2 ganger (slik du i praksis har gjort i ditt regnestykke), kan du fremdeles spise en god del grønnsaker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat