Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-07, 19:51   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Da gir jeg meg

Hei hei! Bare noen kjappe tips!

Om man skal øke i karbohydrater så synes jeg Trolljenta gir gode råd, begynn med mere langsomme karbohydrater, men sukker og fint mel er vel heller ikke noe man mesker seg med på Grete Roede.

For dere som har mindre enn ti kg å gå ned, så tror jeg dere ha siktet litt høyt med Ketolysekuren. Ketolysekuren er for folk med et overvektsproblem, og under ti kg overvekt vil jeg ikke karakterisere som noe særlig mer enn litt i overkant kosmetisk. Har du mindre å gå ned enn det, så vil jeg tro at Fedon, Atkins vedlikehold, eller kanskje også Lutz passer bedre.

Men en ting de fleste burde gjøre, bare for å være på den sikre siden, er å ta en tur til legen og få utelukket, eventuelt bekreftet lidelser som kan føre til overvekt, og også problemer med vektnedgang. Det kan da i hovedsak være en idé å få tatt en glukosebelastning eller c-peptid for å teste om man har insulinresistens. Jeg har det selv, og vet at det kan få vektnedgangen til å gå saaakte, og jeg har måttet være tålmodig. Jeg har gått ned mye, men det har tatt tid og tålmodigehet. Men til tross for det, så har jeg i det minste unngått å få diabetes, noe som jeg var sikker på å få på et karbohydratrikt kosthold. PCOS er en hormosykdom som kjennetegnes med f.eks overvekt. Få en time hos en gynekolog, og få sjekket om du kan ha dette. Det kan oppdages ved at man har små cyster/blærer på eggestokkene.
Om man har disse utelukket, fortsatt ikke går ned på ketogen kost, så vær klar over at lavkarbo, og da særlig av den ketogene sorten nødvendigivis ikke er det beste for absolutt alle kropper, dog jeg tror at raske karber ikke er bra for noen

Lykke til!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat