Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-08, 16:03   #62
fatty
Juniormedlem
 
fatty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bryne
Alder: 35
Innlegg: 14
fatty er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Da var jeg hos legen i dag og fikk henvisning til Aker. Følte jeg måtte "krangle" meg til det. Legen synes ikke jeg "ser" feit ut.. men tallenes tale og BMI sier jo 37. Såvidt jeg vet er det sterk grad av overvekt. Så sjekket han BS og jeg hadde 7.6, så han var endelig overbevist om at jeg hadde dia2 da, men siden langtidssukkeret var på 5.6, mente han jeg hadde den under kontroll. Det er jo ikke så rart siden jeg har levd lavkarbo i 3 måneder nå. Styrtet en coka cola før testen jeg så han skulle få se at det gir utslag, sa jo ikke det da..Men hadde spist to sponplater med gulost til frokost og blodsukkeret leer seg nesten ikke av det. Skulle det bli reelt måtte jeg jo drikke noe søtt. Det er jo det de gjør ved sukkerbelastningstest også. Jeg ba om en sånn, men han mente plutselig at det ikke var nødvendig da. I det ene øyeblikket er ikke mine målinger bra nok, i det andre er det greit å ta bare en tilfeldig måling...

Så sa han at det var "negativt" at jeg hadde slitt med spiseforstyrrelser. Jeg spurte da om det ikke var ganske vanlig hos folk som veide så mye som jeg og en tyve tredve kilo til? Hvorfor blir man så tykk hvis man ikke har et problematisk forhold til kosthold og mat? Han var til dels enig der også da. Men så ville Aker at man skulle ha prøvd å slanke seg. Har jo ikke gjort noe annet enn å slanke meg siden jeg var 15 år og man ser jo hvor langt det har brakt meg. I år har det vært Grete Roede og Fedonklinikken.

Håper jeg ikke blir avvist for å si det sånn. Nå har jeg sendt forespørsel om pris til ScandinavianCliniks... Tror det er rundt åtti tusen det koster å ta en GBP i Thailin. Tror jeg prøver å skrape sammen det i stedet for å gå 2-3 år til på "vent" og bli enda feitere...


www.kirugirejser.dk
Kjempebra service og folk som er med

__________________






Ny start 23.11.2008
fatty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat