Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 13:19   #68
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av TAM, her.

Jeg gikk på skolen med ei som hadde tatt vektoperasjon og hun var jo blitt så utrolig flott.
Hun går nå inn i str 36-38 og hun veide rundt 170 kilo før operasjon.

Hun har store psykiske plager i dag. Som hun selv sier, kroppen er blitt liten, men hjernen skjønner det ikke.
Hun er veldig langt nede og hun klarer overhodet ikke å innse selv at hun er så slank og fin.

Jeg jobber med en som veide 250 kilo, han har nå gått ned til rundt 120-130 kilo. Livet hans har blitt bedre, men han sliter mye med kolikk og reagerer på feit og sukret mat. Han klarer heller ikke å spise et normalt måltid, bare småspiser hele tiden.

Jeg er IKKE i mot denne type operasjon, jeg har faktisk vurdert den selv for bare noen dager siden.
Jeg vil bare få frem at det finnes faktisk de som får problemer etterpå.

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal betale operasjonen selv eller om jeg bare skal blåse i det.

Ha en fin dag.

Veldig flott innlegg! Det viser at problemet har mange fasetter. Mange sliter kanskje med store spiseforstyrrelser. Det sitter jo i "huet". Da er det kanskje ikke så lett å takle vekttapet. Ei jeg kjenner lager fortsatt store posjoner.. som hun selv sier "jeg er ikke operert i hue".

Noen får problemer med magen også. De jeg kjenner får problemer når de spiser søtsaker og fett i større mengder. MEN det er jo faktisk meningen man skal slutte med inntak av dette hver dag i store mengder. Det er jo ofte derfor folk har blitt tykke. En operasjon tvinger fram endring i atferd i forhold til mat. Det er jo derfor man tar denne operasjonen. De alle fleste i alle fall. Men det betyr jo ikke at problemet forsvinner.

For min del er det slik at bekymringen for å dø av bivirkningene av overvekt, er veldig stor. Er ikke så opptatt av det estetiske, bli sylfide.. det kommer bare som en "hyggelig" bivirkning rett og slett. Jeg hadde klart å ta av i vekt hvis jeg ikke gikk på medisiner. Men de må jeg ta for å fungere. Så jeg håper at en operasjon kan hjelpe meg med å ta av en del kilo, så jeg kan leve lenger for å si det sånn.

Men det er langt fram til en op. FØR det skal jeg gjøre alt som står i min makt for å klare det på egen hånd. En operasjon står ikke øverst på min ønskeliste. Redd for komplikasjoner osv.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat