Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-13, 09:49   #4
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Junkfood - dagen derpå

Jeg har letet så lenge etter en GOD pizzabunn. Jeg tenkte som så at Fotballfrue, hun er jo så nøye og gjør alt så perfekt! Da må hun ha en god pizzabunn også Jeg har prøvd flere forsøk uten hell, for sterk bismakt, og hverken jeg eller manne nha rlikt dem. Men selvsagt hadde Fotballfrue en god oppskrift Så nå har jeg brukt denne noen ganger, knallgod. Blir min faste! Mannen har ikke akseptert noen andre bunner, mens denne kunne vi spise når som helst, og den var god som en vanlig bunn sa han God tyggemotstand og ingen bismak, lett å lage og ikke for dyr. Men egen tomatsaus og godt fyll så var dette himmel for oss, og ble både frokost og lunsj dagen etterpå i tillegg

Fra bloggen til Fortallfrue:

Bunn: ♥ 4 egg ♥ 2 ss. kremfløte ♥ 1 ts. bakepulver ♥ 3 never revet ost ♥ litt salt ♥ 2 ss. olje ♥ 4 ss. soyamel ♥ 2 ts. johannesbrødkjernemel (jbkm)

Slik gjør du: Kakk eggene og tilsett fløten sammen med bakepulveret. Bruk en kjøkkenmaskin for å blande ingrediensene.Tilsett soyamel, jbkm, olje og revet ost. Smak til med salt. Bland til du får en passe tykk deig. Tilsett gjerne mer mel om du ønsker den tykkere. Hell deigen over på et stekebrett med bakepapir. Bruk en slikkepott til å smøre den utover i ønsket størrelse. Sett pizzabunnen inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. Følg med underveis, slik at den ikke blir brent.

__________________
Bloggen min

Journal

Sist redigert av Lott : 12-07-13 kl 12:56.
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat