Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 23:24   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: slette profil?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Ang. havregrøt-diskusjonen:

For "normale folk" (= de det er flest av i Norge, altså de som sverger til Statens Ernæringsråds anbefalingre om høykarbo og lavfett. Merk dere at jeg ikke setter = mellom normale og "dem som har rett", så slipper vi den diskusjonen!) som IKKE har diabetes el glukoseintoleranse, vil ikke en porsjon havregrøt med banan gi en voldsom blodsukkerstigning. Det er jo noe av grunnen til at vi har insulin. Sukkeret vil jo taes opp i cellene og dermed holde blodsukkeret noenlunde stabilt. Selvsagt gir det mer svingninger enn et hardkokt egg - men synes det blir feil å kalle dette et kjempehopp som gir sterk sultfølelse etter kort tid. Slik er det ikke for majoriteten av friske nordmenn.

Hva som er sunt blir en diskusjon om hva en tror på. For de som tror på høykarbo er ikke bacon sunt heller. Og dersom vi ønsker at flere skal få øynene opp for lavkarbo synes jeg det er riktig å kunne diskutere utfra et høykarbo-prespektiv her inne også. Vi har jo alle vært der selv en gang...

Men dette er vel strengt tatt off-topic?

Kjenner jeg vipper frem og tilbake
Aner snart ikke hva jeg skal tro (eller spise)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo