Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-14, 16:08   #1
Karma85
Medlem
 
Karma85 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Karma85 har en fantastisk aura rundt segKarma85 har en fantastisk aura rundt seg
Question

For MYE vitamintilskudd?

Jeg har jo gått bersjerk på helsekosten de siste mnd. og det har blitt noen bokser vitaminer og mineraler, for å si det sånn. Begynner å bekymre meg litt for at det begynner å bli mye av det gode, så om jeg legger ut lista her så kanskje noen mer erfarne kan ha en formening om dette? Planlegger å ta med lista til legen neste gang jeg skal dit også, tok blodprøve der sist gang om det var noe jeg manglet, men det var det visst ikke. Så har jeg jo lest her inne at man bør ta tilskudd av forskjellig man ikke får i seg nok av gjennom LCHF, pluss andre ting som skal være bra tiltak for høstdepresjon, stress etc.

Lista: (der det skal være den rare u'en så skriver jeg bare vanlig u)

- Magnesium og kalsium 1:1, Magnesium 500 mg/Kalsium 500 mg/vit D, 5 ug
- D3- vit, 20 ug
- B-vit: B1 2,4mg/B2 2,8/B3 10 mg/B5 15 mg/B6 4,2 mg/Biotin 225 ug/Folat200 ug/B12 9 ug/Vit C 200ug/Magnesium 75mg x 2 pr dag
- Omega 3: 600 mg/Vit E 5 mg
- Sink: 25 mg
- Krom: 125 mcg
- Spirulina: Vit A, 612 ug RE/Vit B12 4,4ug

Vet jo at det kan bli feilbalansert, at f.eks man må ha rett forhold mellom Sink og kobber (om jeg husker rett), jeg tar heller ikke kalium eller jern av noe slag

__________________
Av alle holdninger er den moralske den mest uanstendige- Oskar Wilde Min blogg:http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=38362


Karma85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat