Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-18, 20:21   #19
CookingWithGas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 26
CookingWithGas er ny på veien

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben, her.


Jeg kan legge til at jeg aldri har skjønt den "enten eller tankegangen" om at enten så skal en leve på lavkalori eller så er det lavkarbo, hvorfor ikke kombinere? Både følge et lavkarbo kosthold og telle kaloriene, det funket ihvertfall for meg, men som sagt den fasiten gjaldt for meg. Alle må finne hva som funker for dem, for vi er alle forskjellige i psyken. Derfor er jeg ikke så stor "fan" av guruer som har funnet fasit og resept. Joda det virket sikkert for dem, men det betyr ikke det virker for alle andre. Mitt beste råd er å finne sin egen vei, bruke sin egen kropp som prøveklut og eksperimentere seg frem til hva som funker akkurat for en selv.

Kloke ord. Jeg har selv en kone som ble diagnostisert med dia 1 for ca 2 mnd siden. Derfor er jeg igjen veldig opptatt av lavkarbo.

Uansett hvor mye jeg har lest har jeg aldri skjønt henne. Hun har vært kjerringa mot strømmen i alt når det gjelder kosthold. Men plutselig falt alle brikker på plass, uten å gå i detalj.

Det er utrolig viktig og riktig det du sier. Alle er individuelle, og alle må finne sin tilnærming. Men at lavkarbo er det riktige, er det ingen tvil om!

CookingWithGas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kaloribegrenset lavkarbo med tilstrekkelig protein Svar med sitat