Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-09, 13:14   #19
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg få legen til å sjekke meg for lavt stoffskifte?

Det er mange som har både ME og lavt stoffskifte. Jeg har hatt begge deler. Stoffskiftet er så enkelt å sjekke at det er ingen grunn til å la det være... hvis det er for lavt er det enkelt å få det opp, og det ville jo utgjøre en stor helse-opptur evt.

Hvis stoffskiftet er under grensen som er satt (utfra en sånn gausskurve som viser "normalitet"), så får man helt sikkert medisiner for det. Dersom verdiene er akkurat over grensen kommer det veldig an på legen. Men den problemstillingen kan du jo vente med til etter at du har fått resultatene.

Mitt stoffskifte bedret seg enormt etter at jeg hadde gått på en candida-diett et halvt år, og gått ned mange kilo. Indremedisineren jeg gikk til mente kostholdet betydde mye (han sverget til lavkarbo og vektnedgang). Andre leger har sagt at kostholdet ikke har noe å bety. Jeg tror mest på at det betyr mye... men medisinene var jammen en god hjelp på veien.

Få det sjekket, og lykke til!

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat