Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-09, 13:15   #20
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Burde jeg få legen til å sjekke meg for lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Lav temperatur kan altsp bet* lavt stoffskifte? Jeg har sjelden over 37 i temperatur, og jeg får ikke feber... Jeg kan være dødsdårlig og alle rundt meg har 39-40 i feber og jeg har 37.6 maks..

Ja, det kan det bety. Det du beskriver har hendt meg også. Jeg føler meg febrete og skikkelig dårlig, og da har jeg kanskje maks 38 grader. Noe som jo egentlig er veldig mye for meg.

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg er i litt samme situasjon, har hatt alle de der symptomene - inkludert det med heshet - og en rekke andre i mange år, men alltid ligget "lavt, men innenfor normalen" på prøver - og nå til sist blitt diagnostisert med ME "istedet". Har også hørt at det finnes leger som faktisk ser på symptomer som lav kroppstemperatur og pistrete øyenbryn etc, men jeg aner ikke hvor man finner dem.

Jeg har også vært plaget med heshet. Hele påsken og utover har jeg gått konstant og kremtet. Det har bedret seg nå, heldigvis.
Jeg skulle også gjerne sett den legen som heller hadde sett på symptomer. Jeg mistet hår på hodet, øyevipper og det ytterste av høyre øyebryn. Heldigvis gjorde på en måte min lege det, selv om det var en dobling av blodprøveverdiene som måtte til. Han sa selv at ofte var ikke blodprøvene til å stole på, så han ville prøve med Levaxin og se om det ble bedre. Likevel er det kun blodprøvene han ser på nå hver gang jeg ber om doseøkning. Sist fikk jeg "mast" meg til det, og for første gang på 7 år har jeg "tjukt" hår! Jeg går bare og kjenner på det, for endelig har det sluttet å falle av, så akkurat i nakken er det litt fyldigere enn vanlig.

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja... og jeg i alle fall blir kanskje litt ekstra ivrig etter å finne noe ved min generelle tilstand som faktisk kan behandles. Jeg skal spørre indremedisiner neste gang jeg hilser på.

Jeg tror også man kan ha både ME og Hypothyreose. Men jeg tror også mange med Hypothyreose som ikke slår ut på blodprøver, blir bare puttet i ME-sekken. Utrolig synd, når mange kunne blitt bedre med bare en liten pille.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat