Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-09, 00:22   #50
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av aas85, her.

Ja Stevia var det. Ser nå at det har blitt lov å selge igjen, eller tar jeg feil. Det er forbudt i USA og EU !!! Blir dere ikke mistenksomme. Ser dere ikke at sukkerindustrien og legemiddelindustrien, de to mektigste pengerullerene, vil forby og motarbeide dette som vil ta fra dem alle pengene. Vi spiser mere å mere sukker og blir fetere og dårligere, vi går å kjøper medisiner, slik at vi kan fortsette å spise sukker... En fantastisk foretnings-ide

Og alt som er kjemisk fremstilt , søtningsmidler altså, er ikke bra å ha i seg, uansett mengde mener jeg. Vi er fortsatt 99,9% genetisk like våre 2 millioner år gamle forfedre.... Vi er det eneste pattedyret som er dumt nok til å spise oss syke, og enda vi ser hva som har skjedd med menneskene de siste 150 årene nekter vi å tro at det har noe med det "nye" kostholdet å gjøre !?! Plante-fett, korn/brød, pasta, ris, magert kjøtt, lettprodukter, og ikke minst sukker Jeg vet det er vanskelig, for det er snart noe dritt i all maten vår, men jeg mener : Kutt ut sukker, spis riktig smør/fett og ta omega3 så begynner ting å løsne helsemessig.

Stevia er slett ikke forbudt i verken EU eller USA - jeg befinner meg i USA nå og her er steviasøtning tilgjengelig på flere av kaffebarene på campus.

Og for å svare på spørsmålet ditt - jeg finnes ikke mistenksom. Sukker smaker jo godt og jeg tror det er hovedgrunnen til at det tilsettes i en haug med produkter der det egentlig ikke trenger være.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat