Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-16, 16:05   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Antibiotika-mage

Min mage ble totalt ødelagt av amoxilin. (3 ganger norsk Max Max dose) Jeg gikk på den i en uke. Av lignet på vannmelon i farge og konsistens. Utovér høsten ble jeg verre og verre i magen og mindre og mindre overskudd. Tilslutt reagerte jeg på all mat.. Dette er nå 9 år siden og magen er enda ikke helt frisk.
Ikke for å ta motet fra deg, mange bruker jo antibiotika innimellom.


Fikk nystatin og diflucan av lege. Kombinerte det med å kutte store karbo kilder samt probiotika (spør på helsekost etter sterkeste type) evt yoghurt.

Før i tiden fikk ofte pasienter nystatin sammen med antibiotika. Noen leger sier til pasienten at de må drikke Biola men mange gjør ikke.


Hadde jeg vert deg ville jeg: kutt mest mulig karbo (slik du har gjort)
Få tak i en skikkelig probiotika på helsekost (kan finne navn på en vist du vil)
Kjøp L-glutamin på helsekost, den er med på å styrke tarmen (begynn på lav dose ogntrapp opp til 500*2 er det som min lege sier)

Prøv å få i deg kokosolje (cocosa)

Gi det er par uker.

Det som ofte skjer når enn tar antibiotika ér at det drepee både gode og dårlige bakterier i tarmen. Disse skal være i balanse, kalt symbiose. Når noen blir drept men ikke alle kan eks de dårlige komme i overtall og da er det dysbiose i tarmen.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat