Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-09, 11:58   #7
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av rIa, her.

Skal starte på dietten når jeg blir frisk, men mister litt motivasjonen når jeg ser det er så mye folk syns smaker ekkelt. Så da lurer jeg på om det er noe som smaker godt i det hele tatt og i så fall hva? Sjokoladebaren er det eneste jeg har smakt på som jeg har likt. Sjokolade frokost blandingen smakte ikke noe godt og sjokoladebaren med vanilje og karamell var heller ikke det beste jeg har smakt. Soyanøttene var regelrett vemmelige. Dette er det eneste jeg har smakt til nå og gruer meg til å starte! Så da spør jeg DEG, hva LIKER du?

Hei på deg!
Velkommen som "ED spiser"! Jeg har gått på denne dietten i 4 1/2 uke, og har komt meg gjennom fase 1 med bare posemat! Er helt enig at det er mye dårlig "mat". Har for det meste holdt meg til kyllingsuppe( ikke så mye),sjokofrokost, hot sjoko( drikker den kald da) og pannekaker. Når det gjelder pannekakene, har jeg et tips: ha i litt kanel når du rører det ut, og stek i liten panne, da smaker den bedre, og den får en tykkere konsistens!
I kyllingsuppen er det godt med endel salt, pepper og karri. Smaker slett ikke verst da!
Kjeksene( sjokolade) er også gode, greit å ha med på tur, el. på besøk.
Har snart gått 1 uke i fase 2, og det hjelper veldig å kunne se frem til 1.måltid med kjøtt/fisk,skalldyr.............dagens høydepunkt! Ellers vil det føles litt vanskelig i begynnelsen, men konsentrer deg om en dag av gangen, etterhvert kommer du inn i en rytme, hvor du ikke er så fokusert på hva du ikke kan spise!! Har på disse ukene gått ned 10 kg, og er kjempefornøyd, og stolt av meg selv!
Lykke til med dietten!! Veldig greit å ha dette forumet hvor en kan få tips, oppmunting og trøst!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat