Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-13, 20:23   #20
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

at det var?! Å tenke mat/kropp 24/7, vite at "alle" dømmer deg som dum og lat uten å ha snakket med deg, å trene 4-5 dager i uka uten noe som helst resultat, spiseforstyrrelser, selvskading og ikke minst å alltid, alltid, alltid være bevisst på hva og hvordan man spiser (og ikke minst hvor!). Det er ikke offer nok? At alt annet kommer i andre rekke fordi jobben for å bli "normal" alltid må ha førsteprioritet, og man aldri kan gi et sekunds slakk? Du veit f*** ikke hva det er å ofre! Og du avslører hvertfall at du er en av dem som antar at vi er late og dumme.

Oi da! Ikke meninga tråkke deg på tærne. Ikke alle er som deg. Flott det finnes mange av oss som er målrettet og 110% dedikerte. De av oss som er friske og raske vil nå våre mål. De som er syke av et eller annet vil ikke nå det i like rask, enkel grad.
Jeg mente nå mest å svare på Trill trall sitt innlegg angående det å være lat og uinteressert, uten å være rammet av en eller annen sykdom ;-)

Hadde de late og uinteresserte som hun refererte til (og som kanskje alltid har vært tjukke) fått opplevd følelsen det er å være innenfor en normal fettprosent, hadde de antakelig hatt en helt annen motivasjon enn å fortsette være lat.

Dumme synes jeg nå ingen er, men dumme handlinger kan skje fra tid til annen og jeg gjør mange av de uten at jeg vil kalle meg selv som dum :-)

Jeg ble nå tjukkere pga latskap og inaktivitet og elendig kosthold. Kan ikke si det enklere, skulle gjerne hatt noe annet å skylde på fordi jeg synes det høres så flt å si det sånn, men det er nå sannheten. Hadde antakelig vært enklere om jeg var født tykk eller hadde en sykdom.

Kommentarer fra venner, familie og kollegaer om var nok til å ta skjeen i en annen hånd.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat