Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 21:29   #49
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er fett og ketose farlig?

Hei! Det var litt artig at du skulle nevne de lærde og at jorda er flat. Jeg tenkte nettopp det samme i løpet av denne diskusjonen, men med motsatt fortegn. Hadde faktisk allerede pønsket ut en liten historie

Vitenskapsmannen: Jorda er rund.

Lekmannen: Nei, jorda er flat. Det kan da alle se. Jeg har seilt på de syv hav, gått over endeløse vidder og klatret på de høyeste fjell. Hvor er de buede marker og de buede hav? All min erfaring tilsier at jorden er flat!

Vitenskapsmannen: Men du kan ikke se bort fra gravitasjonskraften. Den former alle himmellegemer til en tilnærmet rund form. Hvorfor skulle jorden være annerledes?

Lekmannen: Du får si hva du vil. Mine øyne forteller meg noe annet...

Det jeg forsøker å si er at vi ikke alltid kan se langt nok eller dypt nok. Vi er ikke født med fullstendig innsikt i egen kropp og sjel. Faktisk er det spesielt betenkelig å forske på seg selv, for aldri er man vel så lite objektiv som da

Pål sa tidligere at han ikke på noen måte ønsket å diskreditere den fantastiske jobben du og andre har gjort. Det slutter jeg meg til. Dessverre er det ingen som med sikkerhet kan si noe i ettertid om hvordan ditt forhold mellom inntak og forbrenning var, eller hvordan de forskjellig matvarene virket inn på hverandre. Derfor finnes det heldigvis slike som Pål, som studerer disse tingene innenfor kontrollerbare rammer.

Det er i hvert fall helt klart at vi trenger mer forskning på området. Vi får håpe at noen forskningsmidler kan flyte fra lavkalori-/lavfettforskning til forskning på LCHF etter hvert som flere og flere får øynene opp for de fantastiske resultatene. Det er i hvert fall ikke mangel på midler i den andre leiren.

Enn så lenge får vi lekmenn fortsette å Google og suge til oss det vi kommer over


Sist redigert av Chunky : 02-02-09 kl 21:39.
  Svar med sitat