Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-14, 19:06   #21944
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Supera: Refluks kanskje? Jeg opplevde noe av det samme spesielt på morgenen rett etter frokost. Akkurat som om maten stopper opp/halsen blir trang - og så blir jeg veldig kvalm. En periode kasta jeg opp hver morgen også. Sliter aldri med halsbrann eller noe sånt, kun kvalme og følelsen av trang hals. Var til gastroskopi og legen sa jeg har refluks. Står nå fast på somac (får på blå resept) og er så og si kvitt plagene. Dersom jeg glemmer å ta somac et par-tre dager kommer kvalmen tilbake igjen.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg hadde også mye kvalme og lignende "halsfølelse" da jeg først fikk diagnosen refluks. Supera - hva med en legetime?

Takk for svar. Jeg trodde refluks gjorde vondt? Hvis ikke, så kan det godt være det altså. Trang hals-følelse, ja. Og av og til føles det ut som at jeg har noe i den. Jeg har hatt en del halsbrann før, og særlig etter "fyllekuler". Og jeg har en bror som har blitt operert for svak lukkemuskel, så kanskje det ligger til familien?

Det plager meg ikke så mye. Trodde ikke det var noe legetime-verdig. Jeg lurte bare på hva det var. Og så leser jeg at vanlige råd er å gå ned i vekt hvis man er overvektig. Så da får jeg vel bare standard-svaret av legen. Jaja, jeg får prøve å drikke mindre brus og Farris i en periode fremover og ta meg et glass Nyco av og til, så kanskje det gir seg. Mmm Nyco. Det er det lenge siden jeg har drukket.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC