Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-11, 14:31   #9220
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, her er et worst case eksempel fra virkeligheten; faren min, med en idé om å spare penger, fikk meg til å ta totten da mamma slutta å amme meg. Jeg totta med pekefingeren på nesa (altså med tommelen i høy vinkel, for virkelig å dra fortennene og nesten hele overkjeven ut av stilling) til jeg var sju åtte, faktisk, og resultatet? 13 mm overbitt, hvilket videre resulterte i tannregulering i 5 år, fra tolv til seksten, nesten hver natt med bøyle ...! Hurr. Jeg måtte sogar trekke hjørnetennene mine for å få alt på plass. Ok, med så ekstremt overbitt dekker staten 75%, men det er likevel et lite helvete å gå med disse vonde togskinnene. Mye! smerter, vondt å pusse tenna, dårlig med klinings.
Så dette var et lite anti-innlegg i forhold til tott.

Jeg ville aldri ha smokk, men brukte tommelen gaaaaaaaaanske mye Jaggu måtte jeg ikke "brekke" fortenna utover med sånn ispinnelignende greier før jeg fikk tannregulering, fordi at de sto i feil vinkel og da innover. Tror det er ganske tilfeldig, men har sikkert av og til med tommelsutting å gjøre også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo