Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-10, 21:06   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo/LCHF i 10 dager - et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Sommerglad, her.

Angående farge på stixen, så tok jeg en i kveld. Den var lys rosa. Dere sier at fargen spiller ingen rolle, så lenge den er rosa. Men vil ikke en mørkere farge (lilla) være en indikator på at man har flere ketogener i urinen, noe som bør være positivt med tanke på fettforbrenningen? Dersom jeg hadde kuttet enda mer ned på karbohydrater, kunne jeg da fått en mørkere farge på stixen? Og er det egentlig best at fargen er ganske mørk (når man har fått i seg nok væske)?

Hvis du f.eks har trent litt før du bruker stixen, vil du kanskje ikke få utslag fordi du har brukt masse ketoner.
Mannen min får utslag etter å ha spist et måltid med mye fett - og han er IKKE i ketose!
Ketostixen kan si om du har ketoner i urinen, hva som foregår inne i kroppen din gir den ingen indikasjoner på.... Men hvis du har spist ketogent, gir den deg en pekepinn på at du er i ketose, ja.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat