Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-05, 18:42   #25
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Stakkars TInaF når hun leser denne tråden.. den har kanskje sklidd litt ut?



Opprinnelig lagt inn av TinaF

Jeg prøvde atkins her for 2 år siden, og mistet hele 5 kg på bare 2 uker. Men det ble bare med de to ukene pga. savnet etter frukt og brød ble altfor stort. Jeg klarer forsovet å holde meg unna brød, men det siste halvåret har jeg praktisk talt levd på frukt. Jeg prøver og prøver å komme meg gjennom induksjonen, men faller av pga fruktsuget blir for stort.... og da er jeg fort på sjokoladen siden "jeg likevel har falt av... begynner i morgen... og hele den remsen.."

Jeg VET at jeg vil gjennomføre og lære meg å leve lavkarbo, jeg har bare en veldig vanskelig overgangsperiode. Gikk ned 10 kg for et år siden ved å spise mindre og trene rutinemessig hver dag, men det gjorde meg ikke særlig lykkelig... og kiloene kom alle tilbake igjen da ting forandret seg til det bedre.

Noen tips til hvordan jeg kan fjerne fruktsuget og komme meg igjennom induksjonsfasen på en rimelig måte?

-Tina-

Hei TinaF!

Jeg vil bare si at hvis du det siste halve året KUN ha levd på frukt (noe som ikke er sunt, men det vet du vel..) - så er det ikke så rart at du har et sug etter MERE frukt hele tiden, og jeg skjønner veldig godt at det ikke er så lett å kutte det ut!

Du sier du vil prøve Atkins Induksjon igjen, og at du har vanskeligheter med å gjennomføre den.
Har du lest boken? Hvis ikke - så vil jeg anbefale at du gjør det, da får du også et mye større forståelse, og ser "hele bildet".

Inntil da.. så vil jeg anbefale deg å øke proteininntaket ditt.

Jeg synes selv det er veldig vanskelig å starte BRÅTT med noe nytt, uansett om det er mat eller skole eller uansett. Derfor vil jeg tipse deg til å begynne litt, etter litt. Da vil det jo også bli enklere for deg å gjennomføre en induksjon.

Så hvis du nå først starter med å øke proteininntaket ditt. Spis middag med kjøtt og fisk. Spis cottage cheese. Egg i alle former.

Gå gradvis over fra frukt, og til grønnsaker.

Kanskje du trenger noen uker på å forberede deg frem til en induksjon. Hva med å sette en dato for induksjonsstart? 1. april f.eks? Og lese boken frem til da - samt trappe sakte men sikkert ned på fruktinntaket, og trappe opp på proteininntaket, og grønnsaker.

Hva tror du?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat