Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 20:59   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Denne her lagde jeg i går, og det er den beste lasagnen jeg har laget!

500gram kjøttdeig fra rema1000, billig!
1 boks hakkede tomater med hvitløk
halv løk og 1 fedd hvitløk (For dem som liker mye hvitløk som meg)
1/2 liten boks tomatpurre
Kavli jalapeno ferdigskiva ost
Norvegia revet ost.

Stek kjøttdeigen i ei panne. Tilsett hakkede tomater. Bland ut den halve boksen med tomatpurre i litt vann så det blir en tjukk saus og hell dette over kjøttdeigen og de hakkede tomatene. Hakk opp løken og tilsett dette. Og til slutt presser du en hvitløk, event småhakker den og strør over dette. Litt salt, pepper og chilli og la dette surre ca 20 min.

Så tar du kjøttblanding nederst i en ildfast form lagvis med ferdigskivet ost fra kavli. Begynn og avslutt med kjøtt. Jeg tok først ett lag kjøtt, ett lag ost, ett lag kjøtt, ett lag ost og ett lag kjøtt.

Så strør du norvegian på toppen og gratinerer det hele på 200 grader i 15-20 min

Dette her var heeelt himmelsk altså, nam nam nam. Server med en salat og litt rømmedressing

Marius

Popper du skivene i mikroen først før du legger dem lagvis i formen får du mer pastapreg over dem.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat