Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-19, 11:10   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Periodisk faste

Ja, siden det er så stille her, så får jeg dra i gang en tråd. Det blir ikke liv i forumet uten at vi gjør det sjøl

Jeg bedriver periodisk faste for å holde insulinnivået nede og ikke gå i fettlagringsmodus hele dagen, slik en gjør når en spiser hele dagen.
Ingen mellommåltider, ikke snack, desserter er evt en del av middagen.

Dagene mine varierer, men jeg faster som regel 18timer i døgnet og har et spisevindu på 6 timer hvor jeg spiser to måltider. Jeg spiser frokost en gang mellom 11 og 14 og middag kl 16-17.30.

Nå varierer dagene, er jeg sulten kl 9 , så blir det ikke periodisk fasting den dagen, men som regel blir det 5-6 dager i uka med 18 timer fasting.

Etter at jeg begynte med dette fikk jeg mye bedre kontroll på søtsug og matsug. Jeg spiser meg mett til mine to måltider, holder ikke igjen på maten.

Er det flere som bedriver periodisk faste av og til eller på fast basis?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat