Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-11, 12:55   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte?

Opprinnelig lagt inn av Lillelotte01, her.

Hei!
Jeg er helt ny, har ikke prøvd lavkarbo (eller noen andre dietter) før. Jeg har kjøpt litt forskjellige bøker, men blir dessverre ikke noe klokere av den grunn

Er det noen her som kan gi meg en "1-2-3" på hvordan man starter dette kostholdet? Hva kan man og hva kan man ikke spise, hvor ofte spiser dere? Er det sånn at alle grønnsaker er forbudt? Er også veldig stresset med hvordan jeg skal få dette til å funke til lunch på jobben......

Huff, dette virker neste helt uoverkommelig....

Vi spiser når vi er sultne og spiser til vi er passe mette. Alt av grønnsaker som vokser over bakken samt løk, men ikke mais. Som en tommelfingerregel styrer vi unna alt som har mer enn 5 gram karbohydrat pr 100 gram vare.
I oppskriftsdelen av forumet finnes det masse masse god mat, til alle døgnets mpltider - inkludert jobblunch

Men, les linkene du fikk så spør du mer når de er lest
Lykke til!

Edit: Hør på Gerd! Hun har kommet med alt du trenger egentlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat