Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-09, 13:05   #9
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Formel for proteininntak?

fra min mentor i Us,som har forska på mat&homoner siden 1970, får jeg stadig dette spørsmål om de tilfeller jeg sender spørsmål om sykdom/symptomer: "spiser de nok protein"? han mener at man skal bruke ca.100-150g/døgn. Folk med Lavt Stoffskifte(sannsynligvis ca.70% av alle i Veste(østen) voksne og barn..men Vestens leger tror at det er kun 5% som lider av dette)) spiser for lite protein. Det gjør at Levern ikke avgifter Østrogen effektivt nok!
Husk at kroppen er desinet til å bruke protein fra mat,,IKKE pulver! Og at proteinet i magert kjøtt og Myse(Whey) inneholder alt for mye Thryptofan og Cystein,som skader kroppen! Fett saue kjøtt,H-melk,Norwegia ost,alle oster egentlig,kvit fisk(uten det farlige Omega-3 fettet)entrecote,svisker,potet m/meierismør for å beskytte mot Stivelsen,ALLE korn/brød produkter må brukes med det metta fett smøret,ellers så "voldtar" stivelses molekylet enkelte proteiner,og man er på vei mot alvorlige sykdommer!!! De som er 100år nå,spiste melke fettet,sukker&siryp i bøtter og spann!OG de er slanke!!!!og de fleste av dem har garantert IKKE trent eller beveget seg noe spesielt de siste 30årene!!!
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat