Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-08, 23:51   #13
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Te med slankende egenskaper

Det er nok fennikkel. Fennikkel smaker litt som lakris/anis, men er svært vanlig å bruke som fordøyelsesfremmende te. Den har krampelindrende egenskaper og brukes med hell mot luftplager i tarmen. I tillegg sies det at den lindrer smerter og virker lett beroligende. Og så smaker den ganske deilig!

Jeg drikker den gjerne om kvelden før jeg legger meg. I følge mine erfaringer er den veldig fin for mage/tarmsystemet, og man føler seg behagelig etter å ha drukket fennikel-te. I motsetning til senna-te som vi nevnte over her: Senna gjør nemlig alt annet enn å berolige, snarere tvert i mot kan den forårsake magekramper og uroligheter i systemet.

Fennikel bør ikke brukes av gravide.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat